Tuesday, May 10, 2011

7C dan 8G...ohhhh...NO!!!!!!!


Assalamualaikum.....Salam sejahtera...
CQ tgh short sem ny...kelas isnin rabu ja...boring tahap DEWA!!!...mmg xtaw nak wat apa...nk update blog pown mcm xdak cita best ylah dh dok lam bilik ja...tetiba dpt 1 idea...try tanya cik google...jumpa lah yg ny....
hahahahah....klau ikut result mana ada dh 7c kan2...hahahah...result spm CQ pown belambaknya C..D pown ada..hahahahha...pemalas mmg mcm ny...bleh ja ngaji lg...Ampa chillex ja....tp CQ yg cita 7c n 8g yang ada makna ny bkn result SPM...huhuhu
-
-
-
-
-
-
-
V

7 'C' yang boleh menyebabkan lelaki hilang minat atau benci kepada
seseorang wanita:

Comot
Terdapat wanita yang cantik tetapi comot. Comot yang dimaksudkan ini boleh melibatkan wajah seseorang wanita itu, penampilannya yang selekeh, kerja yang dilakukannya serta tindak-tanduknya.

Cerewet
Kata ulama hati wanita terletak di mulutnya. Oleh itu wanita perlu mengawal percakapannya.

Cemburu
Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan. Tetapi wanita yang terlampau cemburu sehingga pasangannya merasa terkongkong akan membawapadah kepada perhubungan mereka. Ini memandangkan lelaki akan merasakan dirimereka tidak dipercayai.

Cuai
Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia melibatkan masa. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam tiga tetapi pada masa yang ditetapkan isteri masih sibuk bersiap, ini akan membuat mereka benci kerana situasi itu.

Celupar
Menurut Dr. Fadzilah, wanita yang cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar.

Cabul
Cabul di sini membawa maksud keji dan segi perangai sehingga seseorang wanita itu langsung tidak ada malu. Misalnya bergaul bebas dengan lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya tanpa menghirau batas pergaulan itu.

Cabar
Lelaki mempunyai ego mereka yang tersendiri. Oleh itu mereka tidak suka
dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki tidak rasa tercabar. Misalnya mencabar dengan kata-kata seperti, saya cabar awak........


8G pada lelaki yang dibenci oleh wanita:

Garang
Garang tak bertempat, suka mencarut, suka cari gaduh, cakap kasar, suka marah-marah tak bertempat, silap sikit tak boleh.. macam ler dia betul semua, atau seumpamanya.

Ganas
Kaki pukul, dengan perempuan pun nak tunjuk kuat sebab perempuan bukan lawannya.

Gementar
Takut sangat, tak yakin diri sendiri, tak percaya kebolehan diri, bergantung pada orang lain dan seumpamanya.

Gabrah
Tak boleh/pandai buat keputusan sendiri, ikut pendapat perempuan aje, dan sebagainya.

Gentleman tiada Langsung
Tak gentle, pentingkan diri sendiri, ambil kesempatan dan sebagainya.

Gerumal
Bahasa kedah-bohong atau tipu.

Ganggo Keterlaluan
Lembut sangat, pemalu sangat, pendiam sangat, macho sangat dan
seumpamanya.

Gatal
Miang keladi dengan perempuan lain selain dengan isteri sendiri.

Wednesday, May 4, 2011

alahai pakcik yang handsome...

Assalamualaikum....

zaman yg penuh pncaroba..penuh dugaan...penuh jenayah..ny CQ nk cita2...
dunia-dunia...meh nak mula cita kt ampa semua...mggu lepas kan
CQ hbis exam..tutuplah kitab sem 2....ari 2 jugak CQ amik tiket balik kg..
tiket CQ pkul 11..tiket kwan CQ 8.30 dia blik ganu..
xpalah kita org pown p la awai...

pkul 8.30 kwan CQ pown nek la bas..
tggl CQ swg2..TIBA-TIBA...

KLIMAKS plak...
ada la swg pakcik ny mai tanya bas dia..pkai bkan mai segak..kmas...CQ igt anak dia msti sebaya2 CQ ja..jd CQ pown pggl la dia PAKCIK...xkan nk pggl ABANG...
senang cita CQ wat dialog la nk bg korg fham...

pkcik : dik,nak tanya..bas ke KB dh dtg ker??
CQ   : xtaw la pkcik...try tanya kaunter kt atas...
pkcik: adik blajar kt mana??ny nk g mana??
CQ   : sy nak blik kg..sy blajaq kt ukm..(mlas nya nk jwab)
pkcik: saya keja kt pjabat pertanian..wat grafik klau nak msuk goverment amikla bdang pertanian..bla...bla....
CQ  :owh..
pkcik: ny kad saya,klau nak ajak minum ka call la..ABG dk blakag taman ny ja...
CQ   :xpalah bas sy dh dtg..

dlm hati..gatainya owg tua ny..klau CQ taw.,CQ wat bisu ja td...
xpdan ngan tua...gatai merela...ish2...gamak ka CQ nk pggl dia abg..wekkkkk!!!

pesanan ringkas:berhati2..zaman sekarang mcm2..
tmbah kita ny ppuan...takutnya,,,,